Veelgestelde vragen

Planning
Wanneer worden de woningen opgeleverd?

De woningen worden naar verwachting in Q4 van 2021 opgeleverd. Natuurlijk houden we je hiervan op de hoogte via de website en na jouw inschrijving.

Kan ik de woningen bezichtigen?

Omdat de woningen nog in aanbouw zijn, is het niet mogelijk om de woningen zomaar te bezichtigen. Om je toch een goed beeld te geven van de woningen, hebben we zoveel mogelijk impressiebeelden en plattegronden laten ontwikkelen. In juli wordt er een gemeenschappelijk kijkmoment georganiseerd. Wil je meer informatie hierover? Schrijf je in voor de woningen!

Inschrijving
Ik heb interesse, hoe kan ik mij inschrijven?

De verhuur is gestart! Je kunt online aan de slag met jouw inschrijving. Nadat je jouw inschrijving gedaan hebt, ontvang je een mail om de benodigde documenten aan te leveren. Wij begrijpen dat deze gegevens van persoonlijke aard zijn. Vandaar dat we deze persoonlijk uitvragen volgens de hoogste veiligheidseisen. Je documenten zijn uiteraard niet inzichtelijk voor derden.

Moet ik inschrijfkosten betalen?

Je hoeft geen inschrijfkosten te betalen en er zijn geen bemiddelingskosten.

Hoe worden de woningen toegewezen?

Aan de hand van de voor de woningen gestelde inkomenseis, woningvoorkeuren, beschikbaarheid, volledigheid van je dossier en finale credit check worden de woningen toegewezen aan de best passende kandidaat.

Huurvoorwaarden
Hoe zijn de huurprijzen opgebouwd?

De huurprijzen betreffen kale huurprijzen. Naast de huurprijzen hanteren we een voorschot voor de servicekosten van €85 per maand. Hiervoor zorgen we dat alle gemeenschappelijke voorzieningen worden geregeld en onderhouden.  Voor het leveren van gas, water, elektra en internet ben je vrij in de keuze van leveranciers, alle voorzieningen zijn daarvoor in de woning aanwezig.

Is er een minimale of maximale huurtermijn?

De huurovereenkomst geldt voor de minimale termijn van 12 maanden en wordt daarna stilzwijgend verlengd. De opzegtermijn bedraagt vanaf dat moment één volle kalendermaand.

Wat zijn de gestelde inkomenseisen?

Om in aanmerking te komen voor een woning, is het belangrijk dat je voldoet aan de gestelde inkomenseisen. Volgens de gestelde inkomenseisen dient jouw bruto maandinkomen minimaal 3,5 keer de maandhuurprijs te bedragen. Vakantiegeld en eventuele vaste bonussen of dertiende maand mogen hier ook bij worden opgeteld. Wil je met z’n tweeën huren? Dan mag het tweede inkomen voor 50% meegenomen worden.

Is er een borg van toepassing?

Ja, van 1 maand. In sommige gevallen zullen we om meer dan 1 maand borg vragen.

Kan ik huurtoeslag aanvragen?

De huurprijs van de woningen ligt boven de huursubsidiegrens. Het is hierdoor niet mogelijk om huurtoeslag aan te vragen.

Kan ik ook huren indien ik met pensioen ben?

Ja dat kan. Het bruto maandinkomen dient minimaal 3,5 keer de maandhuurprijs te zijn. Een tweede inkomen telt hierbij voor 100% mee. Indien je over een eigen vermogen beschikt van minstens €50.000 en het van belang is om dit mee te tellen om aan de inkomensrichtlijnen te voldoen, rekenen we 10% van het vermogen mee als inkomen bovenop je bruto jaarinkomen. Per maand is dat dus 0,83% van je totale vermogen.

Kan ik ook huren als zelfstandig ondernemer?

Ja dat kan. Jouw inkomen wordt getoetst aan de hand van de aangifte inkomstenbelasting van de laatste 2 jaar. Het bruto maandinkomen dient hierbij minimaal 4 keer de maandhuurprijs te zijn.

Kan ik als uitzendkracht een woning huren?

Het is voor de eigenaar belangrijk dat je voor minimaal de contractperiode (één jaar) de huur kunt betalen. Als uitzendkracht, oproepkracht of werknemer met een 0-uren contract heb je deze zekerheid niet. We zullen op dat moment jouw situatie beoordelen aan de hand van de gestelde voorwaarden van jouw contract.

Is een garantstelling van ouders toegestaan?

Het is voor de eigenaar belangrijk dat je voor minimaal de contactperiode (één jaar) de huur kunt betalen. Per situatie bekijken wij of een garantstelling van ouders toegestaan wordt.

Afwerking
Hoe is de keuken afgewerkt?

De modern ingerichte keuken is voorzien van inbouwapparatuur, bestaande uit een inductiefornuis en afzuigkap, rvs spoelbak, vaatwasser, combi oven/magnetron en koelkast met vriezer. De keuken heeft brede lades, veel opbergmogelijkheden en een strakke afwerking. De keukenopstelling verschilt per woning en staat ingetekend op de woningplattegronden. Bij inschrijving vóór 4 juli kan je kiezen uit drie verschillende ontwerpen voor de uitstraling van jouw keuken.

Hoe wordt de badkamer afgewerkt?

De woningen worden opgeleverd met een gedeeltelijk betegelde badkamer (antraciet vloertegels, witmatte wandtegels, donkergrijze douchehoek), voorzien van inloopdouche, twee  wastafels en vloerverwarming. De meeste woningen hebben een extra toilet op de badkamer. Alle woningen zijn voorzien van een separaat (gasten-)toilet.  De badkameropstelling kan per appartement verschillen en staat ingetekend op de woningplattegronden.

Hoe zijn de muren en plafonds afgewerkt?

De plafonds zijn voorzien van wit spuitwerk in de kleur gebroken wit. Afhankelijk van het appartement, zijn alle wanden gesausd in de kleur wit RAL9016 or kleur wit RAL 9010. Een aantal constructieve betonelementen zijn in de appartementen zichtbaar gelaten en grijs gekleurd.

Ligt er al een vloer in de woningen?

Nee, dit kan je zelf naar eigen smaak inrichten. Bij dit appartementencomplex is een tegelvloer niet toegestaan en is voor andere harde afwerkingen zoals laminaat of vinyl het toepassen van een geluiddempende ondervloer vereist.

Voorzieningen
Heb ik een eigen bergingsruimte?

Iedere woning is voorzien van een inpandige bergingsruimte én technische ruimte waarin tevens plek is voor wat opslag. Op het terrein zal extra bergingsruimte gerealiseerd worden van circa 4 m2.

Hoe worden de woningen verwarmd?

De woningen zijn voorzien van een eigen Cv-installatie die werkt middels vloerverwarming met een eigen thermostaat in woonkamer en in hoofdslaapkamer. Daarnaast is elke woning voorbereid voor het aansluiten van een eigen airconditioning. 

Moet ik meebetalen aan verbruik van gas, water en elektra door medebewoners?

Nee, elke woning heeft zijn eigen aansluiting en is vrij in de keuze van de leverancier. Je betaalt wel mee aan de kosten voor de gezamenlijke ruimtes. Denk daarbij aan verlichting, schoonmaak, tuinonderhoud, liftonderhoud, glasbewassing buitenzijde e.d. De kosten worden aan het einde van het jaar inzichtelijk gemaakt en afgerekend.

Krijgen alle woningen een buitenruimte en hoe groot is deze?

Alle woningen hebben een ruim balkon vanaf 13 tot 18 m2 . De oriëntatie ten opzichte van de zon verschilt tussen het oosten of het westen. De buitenruimte is voorzien van elektrisch bedienbare glazen puien waarmee deze kan worden afgesloten.

Waar kan ik mijn fiets stallen?

Op het privéterrein zullen voldoende stallingsmogelijkheden worden gerealiseerd voor fietsen. Tevens is daar de mogelijkheid om elektrische fietsen op te laden.

Waar kan ik straks parkeren?

Het terrein rond het gebouw is privéterrein dat alleen voor bewoners toegankelijk is middels een pasjessysteem voor toegangspoort of slagboom. Voor iedere woning wordt één parkeerplek gereserveerd op het privéterrein voor het complex. De parkeerplaatsen zijn voorbereid voor elektrisch opladen, daartoe kun je jouw eigen contract afsluiten met een leverancier naar keuze. Daarnaast is er voldoende ruimte voor bezoekers om te parkeren in de directe omgeving.